Конспект уроку “Я пізнаю світ” 3 кл. за програмою проєкту “Інтелект України”

Posted by admin on 28.10.2021 in Архів новин |

Учитель: Мартиненко Ірина  Володимирівна

Предмет, клас, дата, кабінет: “Я пізнаю світ”; 3-В клас;  20 жовтня 2021р. , 10 год.25 хв; кабінет 105

Тема уроку. Півострів Ютландія. Кімерійці – перші кочові вершники.

Мета: познайомити з новими географічними об’єктами Північної Європи- країна Данія, півострів Ютландія, острів Зеландія, острів Амагер. Продовжити знайомство з державними символами країн північної Європи -прапорами. Поглибити знання про історичний період «рання залізна доба», розширити уявлення про кімерійців. Вчити працювати в різному інформаційному просторі; формувати вміння працювати з географічними картами, орієнтуватися в просторі.

Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, комунікативні навички.

Виховувати дружні стосунки, бажання вчитися, пізнавати навколишній світ.

Обладнання і технічні засоби: мультимедійні презентації, аудіоматеріали,  музичний супровід до тематичних танцювальних фізхвилинок, географічні карти Європи, таблиця «Прапори країн Північної Європи», ребуси з назвами навчальних одиниць минулого уроку

Хід уроку

І. Організаційний момент
Пролунав шкільний дзвінок.
Всіх покликав на урок!
Знаю, що працювати охочі
Тому сяють допитливі очі.
Одне одному усміхнімося
І мерщій до роботи берімося!
https://drive.google.com/file/d/1-q5sk60dpzoMGx9MLdTZunX_euBpmfkH/view?usp=sharing

ІІ.Мотивація навчальної діяльності
2.1.Визначення  завдань до уроків «Я пізнаю світ»
–    Ми розпочинаємо урок Я пізнаю світ.
Тема нашого уроку «Півострів Ютландія. Кімерійці-перші кочові вершники».  Переглянемо разом трейлер і ви визначите власні завдання до уроку. (перегляд трейлера)

https://drive.google.com/file/d/1MEs-rFjCw0_H6uyLd1q88nHkRbyhXQAT/view?usp=sharing
–    Як називають півострів на якому розташована Данія?
–   Де розташована столиця Данії Копенгаген?
–   З яким народом пов’язують початок ранньої залізної доби?
–   Які вироби виготовлені кімерійцями-ковалями вважалися найкращими?

  • Ми почули запитання і на 1 уроці знайдемо відповіді на ті з них, що стосуються теми нашого уроку.
  • А які ваші власні завдання на цей урок?

https://drive.google.com/file/d/1Jx5-XB9xwxeF9iW1G8-LIZWGO9qjyIrS/view?usp=sharing

2.2. Перевірка домашнього завдання
– Щоб впевнено рухатись вперед, давайте повторимо навчальні одиниці минулого уроку. Спробуємо розгадати ваші ребуси, які ви склали дома самостійно.
(Діти розгадують ребуси і коментують зашифровані в ребусах навчальні одиниці)

https://drive.google.com/file/d/1C80HN_PAK19XTb2irtiDzbZXXg1bfbqq/view?usp=sharing

2.3.Хвилинка афірмацій.
-А тепер налаштуймося на роботу над новим матеріалом. Проговорюйте текст разом з диктором .

https://drive.google.com/file/d/1MuNMdzY61V1mkqsojZ6Qnu7SDHPDhHxc/view?usp=sharing
Заплющте  очі та пошепки відтворіть ті афірмації, які  для вас є важливими.

ІІІ. Робота над новим матеріалом
– Сьогодні ми разом продовжимо вивчати світ навколо нас. А допоможе  нам в цьому мандрівниця Наталка.

3.1.  «Перегляд відеопрезентації « Світ навколо нас. Данія».

https://drive.google.com/file/d/18Qf3TVurZk3rwE0HIyOSmy31QpD_e4c5/view?usp=sharing
3.2. Обговорення відеопрезентації.
– Що цікавого ви дізналися про Данію?
– Які моря омивають Данію?
– З якими країнами межує Данія через протоки?
– А з якими має спільний кордон на суходолі?
– Яке місто є столицею Данії?
– А що є символом Копенгагена?
_ Чому саме цей пам’ятник встановлено в Копенгагені?
– На якому півострові знаходиться Данське королівство?

https://drive.google.com/file/d/1xHsrhAse3dExiPeRerag6m6BoB5nhgoY/view?usp=sharing
Відповідь  на це запитання ви знайдете, розгадавши ребус в зошиті.

3.3.Розгадування ребуса ( завдання 4)
– Що означає ця назва?

3.4.Танцювальна хвилинка
– А тепер разом відпочинемо з «Пісенькою про Північну Європу».

https://drive.google.com/file/d/1Xo_uLQFtxftfPQbDFTaBualpqg9rccjO/view?usp=sharing

3.5.Робота з географічними картами.

3.5.1. – Продовжимо вивчати світ навколо нас, але тепер за допомогою карт.

– Які бувають карти?
– Що зображують на фізичних картах?

3.5.2 Робота в парах
– Попрацюйте  у парі. Знайдіть на фрагменті фізичної карти Європи( с.4) півострів Ютландія, прилеглі острови та столицю Данії.
Підкресліть назви цих географічних об’єктів.
Перевірте один одного.
– Що зображують на політичних картах?
–  Знайдіть і  покажіть сусіді на політичній карті Європи (с.28 ) країну   Данію та її столицю – місто Копенгаген.
– З якими країнами межує Данія через протоки? ( Швеція, Норвегія)
–  А з якими має спільний кордон на суходолі?( Німеччина)
https://drive.google.com/file/d/1_gFsiM6MUSfDodVqxs8_SQtHbGIDbMFw/view?usp=sharing

3.5.3.Цікавина
– Прочитайте цікавинку в рамочці.
(Читає вчитель, мовчки учні, переказати собі, з пам’яті класу)
 Цікаво, що столиця Данії Копенгаген розташована на двох островах:  Зеландія та Амагер.

3.6.Вивчення державних символів країн.
-Хто знає, що є державним символом будь-якої країни7
-Розгляньте в зошиті зображення прапорів і назви країн.
Знайдіть той, що вам невідомий, опишіть його словами.
Здогадайтесь, якій країні він належить, установивши відповідність.

  • Згадаймо разом столиці цих країн.
  • Що об’єднує всі ці країни?
  • А чим схожі всі ці прапори?
  • Чим відрізняються ці прапори?

https://drive.google.com/file/d/1VprykT4bMlrUqagNLLGWhh85Ym32eNOx/view?usp=sharing

3.7. Математична розминка
3.7.1.Полічіть та напишіть цифрою, скільки півостровів Північної     Європи ти знаєш?  (2) Які саме?( Скандинавський, Ютландія)
– З якими островами сьогодні познайомилися на уроці?( Зеландія, Амагер)

3.7.2.Нейробіка від Аї для майбутніх інтелектуалів.
Далі продовжуйте рахувати самостійно.
Будьте уважні, завдання ускладнюються!
https://drive.google.com/file/d/16Y2M_o8KKDwP5yET3wCc_09F5ZiQ54zL/view?usp=sharing

3.8.Танцювальна фізхвилинка « Історія нас навчає»
– Ви гарно попрацювали, прийшов час активного відпочинку.
– Слова пісеньки налаштували нас на вивчення навчальних одиниць з історії.
https://drive.google.com/file/d/16mrpepMisAA5Q7qC0ASt1nDAE_IOmeQo/view?usp=sharing

ІV. Закріплення і поглиблення знань.
4.1. – Який історичний період зараз вивчаємо?
-Пригадайте, з яким народом пов’язують початок ранньої залізної доби на території сучасної України. Назву якого народу знайшли в писемних джерелах? ( кімерійці)

4.2. Перевірте себе, переглянувши відеофрагмент.
-Пропоную переглянути відео і поглибити ваші знання про цей народ.
https://drive.google.com/file/d/1ywp5HM1zgx30OgL5HQ9_bOFtzBfqzW1U/view?usp=sharing

4.3. Опрацювання інформації з відеопрезентації.
– Хто приніс залізо на українські землі?
– Хто такі кімерійці?
-Який одяг вони носили?
-З чого складалися поселення кімерійців?
– Чому їх лякалися всі оточуючі держави?
– Що було основою війська кімерійців?
– Що було основою їх господарства?

Гра «Ти-мені, я-тобі»
Перший учень формулює запитання за змістом відеоінформації. Хто з учнів дає повну правильну відповідь, той задає наступне запитання і т.д.

  • Самостійна робота (Тест , завдання №11)
  • А зараз невеличка самостійна робота у вигляді теста.

Оберіть правильну відповідь. Упишіть букви відповідей у зірочки.

  1. Народ, який почав виплавляти залізо з руди й створив горно.

Б   Скіфи
Н   кімерійці
П   сармати

  1. Кімерійці займалися скотарством, насамперед – розведенням та прирученням…

К     корів
М   волів
Ь     коней

  1. Які вироби, виготовлені кіммерійцями-ковалями, уважали найкращими?

В   посуд
К   зброю
С   прикраси

  1. Як кіммерійці здійснювали далекі завойовницькі походи?

А   пішки
Е   на возах
І   на конях

  • Склади з отриманих букв слово. (Кінь)

(Перевірка фронтальна)
https://drive.google.com/file/d/15LD_nwJHuC0QfGEP5Z5FMEmZKGzebqKy/view?usp

  • В якій частині України знаходились поселення кімерійців?
  • Наступне завдання № 12
    • Вислови припущення, про що свідчать речові джерела, знайдені в кургані Велика Могила, що в Запорізькій області. ( Залізні мечі, бронзові, залізні й кістяні наконечники стріл, вудила, вуздечки*, золота пластина – прикраса чоловічого одягу тощо)

4.6.  Робота з текстом.
–   Перевіримо  наші припущення, прочитавши інформацію очима разом з диктором.
Коня почали одомашнювати ще за енеоліту. Спершу використовували його  мясо, пізніше перевозили вантажі, запрягаючи коня до воза чи колісниці, згодом ним послуговувалися для оранки землі. І тільки наприкінці бронзового віку –  на початку залізного люди стали їздити верхи. Саме тому кіммерійців називали першими кочовими вершниками. Кінь завжди залишався незамінним супутником воїна. Недарма казали, що кінь для запорізького козака – побратим і товариш вірний. Але з цією історією ти ознайомишся дещо пізніше. 

  • Вудило, вуздечка – спорядження, яке надягають коневі на голову, щоб управляти ним.
  • Читання тексту очима самостійно
  • Переказ тексту з опорою на ключові слова, які подані на дошці.

https://drive.google.com/file/d/1fYl4lidXuEEleBXCLuRPT7QNwq-Lr9yf/view?usp =sharing

4.7.- Пригадай, як використовують коней нині.
– Ви знаєте , хто з учнів нашого класу займається кінним спортом?
Перегляд  відео тренування  Лютко  Святослави, яка готується до участі у змаганнях , які відбудуться 23 жовтня.
– Свято, як звуть твого коня?
– Для чого потрібно вудило?
– А що таке вуздечка?
Ми бажаємо тобі успішно виступити на змаганнях!

V. Підсумок уроку

5.1. Науковий підсумок
– Дайте відповіді на запитання, які ви почули на початку уроку
(Перегляд трейлеру)

5.2. Морально-етичний підсумок
– Що вас вразило на уроці найбільше?
– Від чого отримали задоволення?
https://drive.google.com/file/d/1j-lMuR919h0JKfR0Shupq86CQ25C9H-_/view?usp=sharing

VІ. Домашнє завдання
Виконати завдання в домашньому зошиті до уроку 67 і скласти  ребус до слів, які є ключовими словами уроку.